• Laagdrempelig en betaalbaar
    toegewijd advocatenkantoor
  • Gespecialiseerde advocaten
    in consumentenrecht
  • Gefinancierde rechtsbijstand
    gesubsidieerde rechtsbijstand
  • altijd in goede handen
    ook voor spoedzaken

Heeft u een zaak en kunnen wij u helpen?

Neem dan contact met ons op. Een van onze advocaten staat u snel te woord.

Onderwerpen van het

Consumentenrecht in Amsterdam

Juridisch gaat u een overeenkomst aan met de andere partij waarbij beide partijen iets willen en verwachten. Krijgt u niet wat u verwachtte dan kunnen opeens problemen ontstaan. Van groot belang is dan dat goed wordt vastgesteld wat u precies, expliciet en impliciet, hebt afgesproken. Goede gerichte juridische ondersteuning kan daarbij van doorslaggevende betekenis zijn omdat het in de praktijk vaak gaat om de uitleg van een overeenkomst en de consequenties van het niet of niet volledig nakomen van de afspraken.

Wilt u iemand aansprakelijk stellen voor schade die u heeft geleden? De sectie consumenten – en verbintenissenrecht is ook gespecialiseerd in kwesties waarbij u schade lijdt, heeft geleden of nog zal lijden. Is iemand anders verantwoordelijk te houden voor deze schade dan kunt u mogelijk de veroorzaker dwingen deze schade (gedeeltelijk) aan u te vergoeden. Schade kan ook betekenen dat u een beroep moet doen op een verzekering, zoals een reis-, auto- of inboedelverzekering.

Consumentenrecht bij Spuistraat 10 Advocaten

Een maatwerk aanpak

Dit rechtsgebied omvat een grote verscheidenheid aan zaken, omdat de mogelijke inhoud van een verbintenis vaak afhankelijk is van het soort product of dienst. Daarnaast is het ook vaak van belang wat er precies tussen u en de leverancier is besproken of voorgevallen. Wilt u iemand aansprakelijk stellen voor schade dan is het van groot belang dat nauwkeurig wordt vastgesteld of sprake kan zijn van een onrechtmatige daad jegens u.

De advocaten van de sectie consumenten – en verbintenissenrecht leveren daarom altijd maatwerk. Ze zoeken uit wat er precies (juridisch) aan de hand is en treden zonodig op als uw vertegenwoordiger door voor u te procederen, brieven te schrijven of namens u het woord te voeren bij bijvoorbeeld geschillencommissies.

Onze specialisten

Advocaten met
consumentenrecht expertise

De advocaten van Spuistraat 10 zijn experts in hun vakgebied en staan u graag te woorden om samen te bepalen hoe u het beste geholpen kunt worden.

Meestgestelde vragen

Onze antwoorden

Ik heb een juridisch probleem, wat nu?

Niet voor ieder juridisch probleem hoeft u meteen naar de rechter. Een advocaat kan u adviseren over uw rechten en plichten. Hij/zij kan u ook doorverwijzen naar een andere (juridisch) hulpverlener als dat nodig is.

Wat kost een advocaat?

Een advocaat werkt meestal met een uurtarief. Het is belangrijk dat u vooraf met uw advocaat afspraken maakt over het uurtarief of over een vaste prijs afspraak. De advocaat is verplicht om de afspraken die met u zijn gemaakt schriftelijk vast te leggen, zodat u weet waar u aan toe bent. Spuistraat10 Advocaten werkt in een bepaalde gevallen ook op basis van een toevoeging.

Wanneer is er sprake van een eigen bijdragen?

Wilt u uw zaak door ons laten behartigen, dan kijken wij eerst of u in aanmerking komt voor een gefinancierde rechtsbijstand (een toevoeging). Is dat het geval, dan bent u een eigen bijdrage verschuldigd. De hoogte van de eigen bijdragen is afhankelijk van uw fiscaal jaarinkomen van twee jaar geleden.

Mag ik zelf een advocaat kiezen?

Iedereen heeft recht om zelf een advocaat te kiezen. Een advocaat heeft niet de plicht om uw zaak ook altijd aan te nemen. Rechtsbijstandverzekeringen verplichten verzekerden nog wel eens om gebruik te maken van een advocaat uit het netwerk van de rechtsbijstandverzekering. U bent niet verplicht daar gebruik van te maken. U mag de advocaat kiezen die bij u past en die gespecialiseerd is in uw juridisch probleem.

Hoe kom ik bij jullie op kantoor?

Ons advocatenbureau ligt in het oudste stukje van Amsterdam, is makkelijk bereikbaar: op vijf minuten loopafstand van het Centraal Station, met de auto: parkeren in De Kolk.

Direct contact

Neem contact op met een
van onze advocaten

Neem contact op met een van de advocaten die zijn genoemd op de website, of bel de centrale administratie (020-520 5100) die zal u snel door verwijzen naar de juiste advocaat.

Wilt u zonder afspraak toch een advocaat spreken, dan kunt u ons elke donderdag tijdens het (telefonische)spreekuur bellen tussen 16:00 – 18:00 uur.